Zoals je misschien weet zijn op veel mobiele toestellen, waaronder de populaire modellen van Apple (iPhone & iPad), flash banners niet toegestaan. Wanneer je een mobiele campagne met banners draait mis je hierdoor een groot aantal potentiele klanten. Google heeft hier nu een oplossing voor want Google lanceerde onlangs een nieuwe functie in AdWords waarmee adverteerders Flash-advertenties kunnen converteren naar HTML5, dit bespaart tijd en geld.
“In deze steeds meer multi-screen wereld, het is belangrijk voor marketeers te gemakkelijk advertenties die mensen op verschillende apparaten bereiken,” zegt Google weergaveadvertenties productmanager Ashley Jiang. “Maar met verschillende specificaties en normen verschillende platforms, kan dit op dit moment moeilijk, met name voor marketeers die hebben geïnvesteerd in boeiende rijke media advertentieblokken worden. Aangezien Flash niet wordt ondersteund op veel tabletten en bouwen van een nieuwe advertentie in HTML5 duurder en tijdrovender worden kan, vaak marketeers rich media-advertenties niet kundig voor stormloop op tabletten.”
“Adverteerders kunnen nu een HTML5 versie genereren van een Flash beeldadvertentie met de klik van een knop, rechts binnen de beeldadvertentie upload stroom in AdWords,” zegt Jiang. ” In deze eerste release worden banners geconverteerd naar HTML5 advertenties die alleen op iPads worden getoond, maar Google hoopt dit de komende maanden uit te breiden voor op Tablet, PC en mobiele apparaten.”
In de sectie over het converteren van advertenties in Google AdWords Helpcentrum staat dat het bedrijf er rekening mee moet houden dat advertenties niet 100% identiek aan de Flash-advertenties zijn. U kunt deze natuurlijk van te voren bekijken. Bepaalde filters en overvloei effecten worden niet ondersteund.
Something to Say?