Facebook vs. Google

Advertenties in Facebook kregen gebruikers zonder Facebook account eerst niet te zien.

Chrome gaat Flash blokkeren

Enige tijd geleden besloot Google's web browser Chrome al om de Flash plugin enigszins tegen te werken.

Google onthult het nieuwe Adwords op 24 mei

Google heeft aangekondigd een live demo te tonen van het vernieuwe Adwords design later deze maand op 24 mei.

De eerste banner ooit

Zo'n twintig jaar geleden, 27 oktober 1994 om exact te zijn, viel de allereerste banner ooit te bewonderen op website hotwired.

Google Adwords krijgt een makeover

Google Adwords bestaat al weer 15 jaar. Sindsdien zijn mensen meerdere devices gaan gebruiken.

De Adblockoorlog

Nadat Apple adblockers begon toe te staan in Safari voor iOS begonnen een aantal grote internetuitgevers al snel met het blokkeren van adblockers.

Opera komt met ingebouwde adblocker

Adblockers worden steeds populairder. Ook op Apple's AppStore zijn al adblockers te vinden.

De 20% regel op Facebook

Adverteren met een banner op Facebook heeft zeker zo zijn voordelen.

Hoe krijg je meer clicks?

Het is altijd een uitdaging voor marketeers en adverteerders om goede click-through rates bij hun banners te krijgen.

Gebruikers gaan over van Internet Explorer naar Chrome

Waar het op browsers aankomt was Internet Explorer ooit groot, maar die tijd is al lang vervlogen.

Windows 10 geeft advertenties weer op lockscreen

Halverwege 2015 verscheen Windows 10, het besturingssysteem welke gratis werd aangeboden.

Facebook brengt schermvullende reclames naar mobiele app

Adverteerders krijgen de mogelijkheid om schermvullende, interactieve reclames voor de Facebook app te gaan maken.

Google Adwords advertenties verdwijnen van rechterkant

Google heeft onlangs een grote verandering aangekondigd voor wat betreft de opmaak van een zoekresultaatpagina.

Flash is dood

Het einde van Flash komt nu snel in zicht.

Hoe pak je een adblocker aan?

Wereldwijd maken adblockers het bloggers en website-eigenaren die hun inkomsten voornamelijk uit advertenties halen knap lastig.

Van Flash naar Edge naar Animate

Vooral na de komst van de iPhone en later de iPad raakte Flash een beetje op zijn retour.

Nieuwe uitdagingen dankzij adblockers

We zijn er allemaal wel mee bekend: adblockers. Menigeen heeft er al eentje geïnstalleerd in zijn of haar web browser.

Vanaf september geen Flash banners meer in Google Chrome

Google Chrome heeft een update aangekondigd die ervoor zorgt dat geanimeerde Flash-advertenties niet standaard meer geanimeerd worden weergegeven.

Welke CTA werkt voor mijn advertentie?

Bij het aanmaken van een dynamische advertentie kom je deze direct tegen, de call-to-action.

Wat gaat er in 2015 allemaal gebeuren binnen display advertising?

Display advertising trends voor 2015 Wat gaat er in 2015 allemaal gebeuren binnen display advertising? Waar zal ik het komende jaar mijn focus...

Eerste keer dat u iets besteld bij Bannersetje?

Wat is nu precies Banner advertising? Banner advertising is het adverteren via internet op andere websites.

Goede creatie display-ads verdubbelt kooplust

Sneller oogcontact, langere kijkduur en een hogere aankoopintentie.

Oud en Nieuw (e site)

Een nieuw jaar! Nieuwe ronde, nieuwe kansen! House of Web wenst u het allerbeste in het nieuwe jaar.

AdWords kan Flash-advertenties converteren naar HTML5

Zoals je misschien weet zijn op veel mobiele toestellen, waaronder de populaire modellen van Apple (iPhone & iPad), flash banners niet toegestaan.

Extra Google Formaten

Voordat u uw advertentie in Google AdWords maakt, moet u een afbeeldingsbestand laten maken met de juiste afmetingen en het juiste formaat.

Minister: geen pop-ups voor cookies meer

Minister Kamp van Economische Zaken versoepelt de cookiewet.

AdRepublic biedt RTB voor high impact rich media

AdRepublic komt met JustPremium (JPX) waarmee high impact rich media advertenties kunnen worden ingekocht via real time bidding-technologie.