Facebook brengt schermvullende reclames naar mobiele app

Adverteerders krijgen de mogelijkheid om schermvullende, interactieve reclames voor de Facebook app te gaan maken. Deze dienst genaamd ‘Canvas’ heeft Facebook onlangs geïntroduceerd. Canvas biedt adverteerders meer ruimte voor creatieve reclame-uitingen.

De schermvullende reclames worden niet automatisch getoond. Ze verschijnen als gewone (kleine) advertenties in het nieuwsoverzicht van de Facebook smartphone app. Als mensen erop klikken komt de schermvullende reclame in beeld. In de reclames kan naar beneden worden gescrolled of naar de zijkanten worden geswiped. Het biedt adverteerders meer ruimte voor onder andere tekst, afbeeldingen en video’s. Ook kunnen de app gebruikers op de advertentie in- en uitzoomen, of meer van de advertentie zien door de smartphone te kantelen.

De Canvas-reclames zullen te zien zijn in de Facebook-app voor iOS en Android.

Something to Say?

Your email address will not be published.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.