Goede creatie display-ads verdubbelt kooplust

Sneller oogcontact, langere kijkduur en een hogere aankoopintentie. Een onderzoek laat zien dat goede creatie van displayreclame een groot verschil maakt in het gerealiseerde resultaat.

De BVDW, een Duitse online brancheorganisatie, deed onderzoek naar de rol die creatie speelt in bij grafische online reclame-uitingen. En die is groot, zo blijkt. Het onderzoek vertelt niet hoe goede uitingen worden gemaakt, wel welke resultaten dat oplevert.

Uitingen met goede creatie worden tot 5,8 keer langer bekeken dan – zeg – uitingen met overwegend tekst en een stilstaand nietszeggende afbeeldingen. De beste uitingen in het real life onderzoek zagen ook een verdubbeling in aankoopintentie ten opzichte van de mindere goden.

De effectiefste elementen voor ontwerpers zijn: een helder verhaal, animaties, een verhelderende productweergave en de inzet van verrassingselementen. De combinatie van deze factoren zorgen ervoor dat het oog van de toevallige passant op een website wordt gegrepen. En vervolgens diens interesse in de uiting gewekt.

Opvallend ook dat de online consument liever vrienden in reclame ziet dan familie. Als een koppel een ‘verhaal’ vertelt in de reclameboodschap komt deze nog beter aan.
De resultaten van het onderzoek zijn te downloaden.

Something to Say?

Your email address will not be published.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.