Google Adwords bestaat al weer 15 jaar. Sindsdien zijn mensen meerdere devices gaan gebruiken. Men bekijkt meer video’s en gebruikt meer apps dan ooit tevoren. De meeste zoekopdrachten vinden tegenwoordig meer op smartphones plaats dan op desktops.
Adwords is wat dat betreft niet zo zeer met zijn tijd meegegaan en het design en de functies zijn die afgelopen 15 jaar amper veranderd. Een opfrisbeurt voor Adwords was dus hard nodig. Google kondigde daarom onlangs de start aan van een grote Adwords redesign, dat volledig gericht zal zijn op het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de AdWords-interface.
Adwords wil het nog eenvoudiger maken om campagnes uit te keren en te optimaliseren. Ook de manier waarop statistieken en inzichten gepresenteerd worden is aangepast in een poging om gebruikers de meest relevante gegevens over hun advertentiecampagnes te tonen. Het design is geoptimaliseerd om het overzicht te verduidelijken en de workflows te verbeteren
Voor de uitrol van de vernieuwde AdWords-ervaring zal Google dit jaar starten met het uitnodigen van enkele klanten, en waarschijnlijk krijgt iedereen de mogelijkheid het uit te proberen nog voor de uiteindelijke lancering.
Something to Say?