Wat is de meerwaarde van de kers?

Je kent het wel, je hebt uren in de keuken gestaan om de mooiste taart te maken die je ooit heb gebakken en je kan niet wachten om andere mensen het te laten proeven, maar wat zien wij nou, geen kers op je taart?? Voor ons is een taart zonder kers hetzelfde als een online campagne draaien maar geen banners uitzetten. Maar wat is nou de meerwaarde van de banners?

Een ding wat banners zoveel interessanter maakt dan bijvoorbeeld een tv-commercial of krantenadvertentie is dat je het bezoekersgedrag heel nauwkeurig kunt meten. Zo kan je onder andere het CTR-percentage, oftewel de verhouding van het aantal mensen dat uw advertentie heeft gezien en het aantal mensen dat ook daadwerkelijk naar uw website hebben doorgeklikt, bekijken.

Zodra een bezoeker op jouw banner heeft geklikt, weet je zeker dat hij de advertentie heeft gezien. Het aantal clicks laat zien of de doelgroep warmloopt voor jouw product of dienst. Je kunt behalve het aantal kliks ook het effect van je banner op de conversie of je naamsbekendheid meten. Uit onderzoek blijkt dat ook als bezoekers niet bewust naar een banner hebben gekeken, ze hem toch vaak opslaan. Wanneer ze daarna een aantal merknamen voor zich zien, herkennen ze de onbewust opgeslagen naam uit de banner vaak het eerst.

De meeste gebruikte zijn html5-bannershtml5-banners hebben het voordeel dat zij bij uitgebreide animaties nog steeds een relatief kleine bestandsgrootte hebben. Bij html5-banners is het ook zo dat zij een grote kleurruimte ondersteunen tot wel 16,7 miljoen. html5-banners hebben ook de mogelijkheid om de gebruiker er iets mee te laten doen. Zoals bijvoorbeeld een formulier of een spelletje. Hier een paar voorbeelden:
https://bannersetje.nl/voorbeelden/

Een andere optie is richmedia, dat wordt ook uitgevoerd in html5-bannersrichmedia is een veel voorkomende advertentievorm die zich onderscheid door de opvallendheid. Vele kennen richmedia uit frustratie, beelden die het scherm overnemen en lastig weg te klikken zijn, maar een adverteerder weet in ieder geval dat ze goed werken voor Branding en meestal een hoge clickratio hebben. Hier een paar voorbeelden: https://bannersetje.nl/rich-media/

Het adverteren via banners heeft vele voordelen zoals bijvoorbeeld:

  • Snel traffic genereren
  • Hoog rendement
  • Realiseren van branding en naambekendheid
  • Bereik een doelgroep naar je keuze
  • Vertoning in je regio

 

Dus als je nu op het punt staat die heerlijke taart te gaan uitdelen en er zit nog geen kers op neem dan eens contact met ons op