Rich Media

Rich Media is een veel voorkomende advertentievorm die zich onderscheid door het gebruik van impactvolle formaten en geavanceerde features zoals video en interactiemogelijkheden.

Rich Media Formaten

Bij Rich Media uitingen moet u denken aan geavanceerde uitingen zoals daar zijn een APTO, Billboard, Interscroller, HPTO, Swipe Cube, Videobanners en nog veel meer. Een geheel ander type banner dan de typische HTML5 banner en stukken geavanceerder. Bij Bannersetje kunt u voor elke Rich Media vorm terecht. Ook als het gaat om HTML5 creaties.

Hoe gaat dit te werk?

Eerst moet er bepaald worden waar er wordt geadverteerd, vele advertentiewebsites hebben hun eigen specificaties en prijzen voor het adverteren met Rich Media. Er zijn ook een paar standaard high impact rich media formaten zoals de FloorAd, BillBoard en LightBox waarvan de specificaties op meerdere plekken het zelfde zijn.

Creatie

Afhankelijk van de inhoud en vorm van de advertentie kunnen wij een prijsopgaven maken.
Rich Media ads zijn vaak zeer divers. Voor het maken van de Rich Media uitingen hebben wij vaste prijzen per soort uiting. Voor het hosten van de uiting bij externe partijen als Weborama, Adform, Sizmek etc. kunt u het beste even zelf even contact met ze opnemen voor een prijsopgave.Vraag onze medewerkers naar een passend advies.

Extra aandacht

Het plaatsen van RichMedia gaat anders dan reguliere banners en de kosten daarvan liggen dan ook wat hoger. Er zal ook samengewerkt moeten worden met een partij die de zogenaamde ‘3rd party tag(s)’ ervan levert. Die partij zal zelf ook kosten in rekening brengen voor het hosten van de Rich Media uitingen. Een partij waar wij bijvoorbeeld geregeld mee samen werking waar het op Rich Media uitingen aankomt is Weborama, die hostingskosten in rekening brengt volgens het CPM model. Ook netwerken als Adform en Sizmek doen aan het hosten van Rich Media uitingen.

Rich Media Voorbeelden

Klik op onderstaande afbeeldingen om de rich media uiting in werking te zien.