Rich Media
Rich Media is een veel voorkomende advertentievorm die zich onderscheid door het gebruik van impactvolle formaten en geavanceerde features zoals video en interactiemogelijkheden.
Rich Media Formaten
Bij Rich Media uitingen moet je denken aan geavanceerde uitingen zoals een APTO, Billboard, Interscroller, HPTO, Swipe Cube, videobanners en nog veel meer. Een geheel ander type banner dan de typische HTML5 banner en stukken geavanceerder. Bij Bannersetje kun je voor elke Rich Media vorm terecht. Ook als het gaat om HTML5 creaties.
Hoe gaat dit te werk?
Eerst moet er bepaald worden waar er wordt geadverteerd, vele advertentiewebsites hebben hun eigen specificaties en prijzen voor het adverteren met Rich Media. Er zijn ook een paar standaard high impact rich media formaten zoals de FloorAd, BillBoard en LightBox waarvan de specificaties op meerdere plekken het zelfde zijn.
Creatie
Afhankelijk van de inhoud en vorm van de advertentie kunnen wij een prijsopgave maken.
Rich Media ads zijn vaak zeer divers. Voor het maken van de Rich Media uitingen hebben wij vaste prijzen per soort uiting. Voor het hosten van de uiting bij externe partijen als Weborama, Adform, Sizmek etc. kun je het beste even zelf even contact met ze opnemen voor een prijsopgave. Vraag onze medewerkers naar een passend advies.
Extra aandacht
Het plaatsen van Rich Media gaat anders dan reguliere banners en de kosten daarvan liggen dan ook wat hoger. Er zal ook samengewerkt moeten worden met een partij die de zogenaamde ‘3rd party tag(s)’ ervan levert. Die partij zal zelf ook kosten in rekening brengen voor het hosten van de Rich Media uitingen. Een partij waar wij bijvoorbeeld geregeld mee samenwerken is Weborama, die hostingskosten in rekening brengt volgens het CPM model. Ook netwerken als Adform en Sizmek doen aan het hosten van Rich Media uitingen.