A History of Online Advertisment

  Online Advertising is an evolving industry that strongly relies on survival of the fittest. Only those who adapt will succeed, and no medium has adapted quite as well as Internet advertising. Since its inception, digital advertising has grown exponentially. According to Business Insider, online video is currently growing at a more rapid pace than … Lees meer

Facebook vs. Google

Advertenties in Facebook kregen gebruikers zonder Facebook account eerst niet te zien. Dat gaat veranderen. Facebook gaat ook aan niet-Facebook-gebruikers advertenties tonen. Google heeft als grootste advertentiebedrijf ter wereld er dus een geduchte concurrent bij gekregen. Facebook doet het al aardig als advertentiebedrijf, maar de advertenties op Facebook konden eerst alleen maar door gebruikers met … Lees meer

Chrome gaat Flash blokkeren

Enige tijd geleden besloot Google’s web browser Chrome al om de Flash plugin enigszins tegen te werken. Op elke Flash banner verscheen eerst een pauzeknop. Mocht men de banner willen zien, dan moest men eerst op die pauzeknop klikken. Er zullen maar weinig gebruikers zijn die dat ook daadwerkelijk zijn gaan doen. Chrome heeft nu … Lees meer

Google onthult het nieuwe Adwords op 24 mei

Google heeft aangekondigd een live demo te tonen van het vernieuwe Adwords design later deze maand op 24 mei. Tijdens de ‘Google Performance Summit’ die dan plaats vindt zal deze live demo via een livestream te volgen zijn. De aankondiging laat al een kleine preview zien van de toekomstige nieuwe Adwords interface. Google heeft met … Lees meer

De eerste banner ooit

Zo’n twintig jaar geleden, 27 oktober 1994 om exact te zijn, viel de allereerste banner ooit te bewonderen op website hotwired.com. Gedurende de daarop volgende vier maanden werd daar door 44 procent op geclickt van de mensen die hem bekeken. Geen geringe prestatie vergeleken met het aantal clicks op een banner van tegenwoordig. Netscape verscheen net als browser … Lees meer

Google Adwords krijgt een makeover

Google Adwords bestaat al weer 15 jaar. Sindsdien zijn mensen meerdere devices gaan gebruiken. Men bekijkt meer video’s en gebruikt meer apps dan ooit tevoren. De meeste zoekopdrachten vinden tegenwoordig meer op smartphones plaats dan op desktops. Adwords is wat dat betreft niet zo zeer met zijn tijd meegegaan en het design en de functies … Lees meer

De Adblockoorlog

Nadat Apple adblockers begon toe te staan in Safari voor iOS begonnen een aantal grote internetuitgevers al snel met het blokkeren van adblockers. Zo begon Forbes met het blokkeren van mensen die adblockers gebruiken en in Nederland volgde de Telegraaf. De adblock-discussie is in alle hevigheid uitgebarsten. Inmiddels zijn er ook manieren bedacht om het … Lees meer

Opera komt met ingebouwde adblocker

Adblockers worden steeds populairder. Ook op Apple’s AppStore zijn al adblockers te vinden. Gebruikers downloaden een adblocker plugin op hun browser en dat levert gelijk een aantal uitdagingen op voor adverteerders. We schreven er hier al eerder over. Webbrowser Opera gooit er nog een uitdaging bovenop. Deze heeft nu een ontwikkelaarsversie van zijn desktop-browser uitgebracht … Lees meer

De 20% regel op Facebook

Adverteren met een banner op Facebook heeft zeker zo zijn voordelen. Mocht je een banner op Facebook willen plaatsen dan zijn er wel een aantal regels waar de banner aan moet voldoen. Eén daarvan is de zogenaamde 20% regel. Je mag niet zomaar elke willekeurige banner op Facebook plaatsen. Een strenge eis is dat een … Lees meer

Hoe krijg je meer clicks?

Het is altijd een uitdaging voor marketeers en adverteerders om goede click-through rates bij hun banners te krijgen. Krijg je niet het aantal clicks dat je zou verwachten en waar je op gehoopt had? Onderstaand geven we je een aantal suggesties waar dat eventueel aan zou kunnen liggen. 1. Je hebt de banner zelf ontworpen. … Lees meer