A History of Online Advertisment
Online Advertising is an evolving industry that strongly relies on survival of the fittest. Only those who adapt will succeed, and no medium has adapted quite as well as Internet advertising. Since its inception, digital advertising has grown exponentially. According to Business Insider, online video is currently growing at a more rapid pace than all … Lees meer
Facebook vs. Google
Advertenties in Facebook kregen gebruikers zonder Facebook account eerst niet te zien. Dat gaat veranderen. Facebook gaat ook aan niet-Facebook-gebruikers advertenties tonen. Google heeft als grootste advertentiebedrijf ter wereld er dus een geduchte concurrent bij gekregen. Facebook doet het al aardig als advertentiebedrijf, maar de advertenties op Facebook konden eerst alleen maar door gebruikers met … Lees meer
Chrome gaat Flash blokkeren
Enige tijd geleden besloot Google’s web browser Chrome al om de Flash plugin enigszins tegen te werken. Op elke Flash banner verscheen eerst een pauzeknop. Mocht men de banner willen zien, dan moest men eerst op die pauzeknop klikken. Er zullen maar weinig gebruikers zijn die dat ook daadwerkelijk zijn gaan doen. Chrome heeft nu … Lees meer
Google onthult het nieuwe Adwords op 24 mei
Google heeft aangekondigd een live demo te tonen van het vernieuwe Adwords design later deze maand op 24 mei. Tijdens de ‘Google Performance Summit’ die dan plaats vindt zal deze live demo via een livestream te volgen zijn. De aankondiging laat al een kleine preview zien van de toekomstige nieuwe Adwords interface. Google heeft met … Lees meer
De eerste banner ooit
Zo’n twintig jaar geleden, 27 oktober 1994 om exact te zijn, viel de allereerste banner ooit te bewonderen op website hotwired.com. Gedurende de daarop volgende vier maanden werd daar door 44 procent op geclickt van de mensen die hem bekeken. Geen geringe prestatie vergeleken met het aantal clicks op een banner van tegenwoordig. Netscape verscheen net als browser … Lees meer
Google Adwords krijgt een makeover
Google Adwords bestaat al weer 15 jaar. Sindsdien zijn mensen meerdere devices gaan gebruiken. Men bekijkt meer video’s en gebruikt meer apps dan ooit tevoren. De meeste zoekopdrachten vinden tegenwoordig meer op smartphones plaats dan op desktops. Adwords is wat dat betreft niet zo zeer met zijn tijd meegegaan en het design en de functies … Lees meer
De Adblockoorlog
Nadat Apple adblockers begon toe te staan in Safari voor iOS begonnen een aantal grote internetuitgevers al snel met het blokkeren van adblockers. Zo begon Forbes met het blokkeren van mensen die adblockers gebruiken en in Nederland volgde de Telegraaf. De adblock-discussie is in alle hevigheid uitgebarsten. Inmiddels zijn er ook manieren bedacht om het … Lees meer
Opera komt met ingebouwde adblocker
Adblockers worden steeds populairder. Ook op Apple’s AppStore zijn al adblockers te vinden. Gebruikers downloaden een adblocker plugin op hun browser en dat levert gelijk een aantal uitdagingen op voor adverteerders. We schreven er hier al eerder over. Webbrowser Opera gooit er nog een uitdaging bovenop. Deze heeft nu een ontwikkelaarsversie van zijn desktop-browser uitgebracht … Lees meer
De 20% regel op Facebook
Update: Er geldt niet langer een limiet voor het percentage tekst op Facebook banners. Wel geeft Facebook op deze pagina de vernieuwde richtlijnen voor tekst gebruik op banners. Hierin geeft het platform aan dat banners met minder dan 20% tekst nog altijd beter presteren dan banners met meer tekst. Adverteren met een banner op Facebook heeft … Lees meer
Hoe krijg je meer clicks?
Het is altijd een uitdaging voor marketeers en adverteerders om goede click-through rates bij hun banners te krijgen. Krijg je niet het aantal clicks dat je zou verwachten en waar je op gehoopt had? Onderstaand geven we je een aantal suggesties waar dat eventueel aan zou kunnen liggen. 1. Je hebt de banner zelf ontworpen. … Lees meer
Gebruikers gaan over van Internet Explorer naar Chrome
Waar het op browsers aankomt was Internet Explorer ooit groot, maar die tijd is al lang vervlogen. De browser werd qua populariteit al snel ingehaald door Firefox en nu lijkt Google Chrome voor steeds meer internetgebruikers de favoriete browser te worden. Het marktaandeel heeft afgelopen februari een nieuwe recordhoogte bereikt. Zo’n 50% van de internetgebruikers … Lees meer
Windows 10 geeft advertenties weer op lockscreen
Halverwege 2015 verscheen Windows 10, het besturingssysteem welke gratis werd aangeboden. Steeds meer gebruikers geven nu aan full-screen advertenties te zien op het vergrendelscherm van hun Windows 10 computers. ‘Gratis’ is blijkbaar niet helemaal gratis. Het ziet er naar uit dat Microsoft de mogelijkheid van full-screen advertenties in het vergrendelscherm gaat gebruiken om zo alsnog … Lees meer
Facebook brengt schermvullende reclames naar mobiele app
Adverteerders krijgen de mogelijkheid om schermvullende, interactieve reclames voor de Facebook app te gaan maken. Deze dienst genaamd ‘Canvas’ heeft Facebook onlangs geïntroduceerd. Canvas biedt adverteerders meer ruimte voor creatieve reclame-uitingen. De schermvullende reclames worden niet automatisch getoond. Ze verschijnen als gewone (kleine) advertenties in het nieuwsoverzicht van de Facebook smartphone app. Als mensen erop … Lees meer
Google Adwords advertenties verdwijnen van rechterkant
Google heeft onlangs een grote verandering aangekondigd voor wat betreft de opmaak van een zoekresultaatpagina. De advertenties aan de rechterkant van zo’n zoekresultatenpagina zijn verleden tijd. In plaats daarvan zullen vaker vier betaalde zoekresultaten bovenaan zo’n pagina verschijnen (met het ‘adv’ icoon voor het zoekresultaat) en komen er meer advertenties onderaan de pagina. Voorheen verscheen … Lees meer
Flash is dood
Het einde van Flash komt nu snel in zicht. Flash liep natuurlijk al wat jaartjes op z’n laatste benen. Sinds de komst van iPhones en iPads die Flash al lieten vallen en overgingen op HTML5 ging het snel bergafwaarts met Flash. Alles draaide vanaf dat moment om HTML5. Later werd Flash zelfs geblokkeerd door browsers … Lees meer
Hoe pak je een adblocker aan?
Wereldwijd maken adblockers het bloggers en website-eigenaren die hun inkomsten voornamelijk uit advertenties halen knap lastig. Moeten we er nu wel of niet iets aan doen? Niets is zwart wit waar het om adblockers gaat. Een bezoeker op uw website die gebruik maakt van een adblocker kan alsnog op andere manieren zo van nut zijn. … Lees meer
Van Flash naar Edge naar Animate
Vooral na de komst van de iPhone en later de iPad raakte Flash een beetje op zijn retour. HTML5 was de toekomst en het ontwikkelen in Flash raakte steeds minder interessant. Ook in bannerland begonnen de wenkbrauwen omhoog te gaan als er gevraagd werd om een Flash banner te maken. In een tijdperk dat Firefox, … Lees meer
Nieuwe uitdagingen dankzij adblockers
We zijn er allemaal wel mee bekend: adblockers. Menigeen heeft er al eentje geïnstalleerd in zijn of haar web browser. Om iets te doen tegen die ‘irritante’ reclames die tevoorschijn poppen, terwijl je alleen van plan was om bijvoorbeeld een Youtube filmpje te bekijken. Anderen vonden het minder irritant en namen al die popups en … Lees meer
Vanaf september geen Flash banners meer in Google Chrome
Google Chrome heeft een update aangekondigd die ervoor zorgt dat geanimeerde Flash-advertenties niet standaard meer geanimeerd worden weergegeven. Vanaf september 2015 zal deze update ervoor zorgen dat Flash banners in Chrome standaard op pauze staan. De gebruiker zal eerst op ‘Play’ moeten klikken voordat de Flash banner zijn animatie laat zien. Met een tweede klik … Lees meer
Welke CTA werkt voor mijn advertentie?
Bij het aanmaken van een dynamische advertentie kom je deze direct tegen, de call-to-action. Wat zet je in de tekst op de actiebutton? Daarnaast gebruik je wellicht voor retargeting op het web ook advertenties waarin je een CTA wil gebruiken. Welke CTA werkt voor jouw (dynamische) advertentie en hoe kan je dit testen? Call-to-action testen … Lees meer
Wat gaat er in 2015 allemaal gebeuren binnen display advertising?
Display advertising trends voor 2015 Wat gaat er in 2015 allemaal gebeuren binnen display advertising? Waar zal ik het komende jaar mijn focus op leggen en waar liggen de kansen binnen display advertising? In dit artikel blik ik terug op de belangrijkste display advertising ontwikkelingen van het afgelopen jaar en geef ik mijn visie op … Lees meer
Eerste keer dat u iets besteld bij Bannersetje?
Wat is nu precies Banner advertising? Banner advertising is het adverteren via internet op andere websites. Deze advertenties worden overgedragen door middel van plaatjes (jpg, .png), animaties (.gif, flash) of interactief beeld (flash) in een bepaald, vastgesteld formaat. Websites reserveren ruimte binnen het ontwerp van hun pagina’s om banners (reclame) van bedrijven en andere websites … Lees meer
Goede creatie display-ads verdubbelt kooplust
Sneller oogcontact, langere kijkduur en een hogere aankoopintentie. Een onderzoek laat zien dat goede creatie van displayreclame een groot verschil maakt in het gerealiseerde resultaat. De BVDW, een Duitse online brancheorganisatie, deed onderzoek naar de rol die creatie speelt in bij grafische online reclame-uitingen. En die is groot, zo blijkt. Het onderzoek vertelt niet hoe … Lees meer
Oud en Nieuw (e site)
Een nieuw jaar! Nieuwe ronde, nieuwe kansen! House of Web wenst u het allerbeste in het nieuwe jaar. We gaan van start met een frisse nieuwe website, omdat we de oude niet meer goed vonden. Ik ben niet zo’n schrijver, maar ik merk dat we bij Bannersetje veel kunnen vertellen over het onderwerp Banners, daarom … Lees meer
AdWords kan Flash-advertenties converteren naar HTML5
Zoals je misschien weet zijn op veel mobiele toestellen, waaronder de populaire modellen van Apple (iPhone & iPad), flash banners niet toegestaan. Wanneer je een mobiele campagne met banners draait mis je hierdoor een groot aantal potentiele klanten. Google heeft hier nu een oplossing voor want Google lanceerde onlangs een nieuwe functie in AdWords waarmee … Lees meer
Extra Google Formaten
Voordat u uw advertentie in Google AdWords maakt, moet u een afbeeldingsbestand laten maken met de juiste afmetingen en het juiste formaat. De vereisten voor de Google banner formaten en indeling zijn afhankelijk van waar u uw advertentie wilt weergeven: op websites op desktopbrowsers of op mobiele apparaten. Nieuw in deze lijst zijn de Grote … Lees meer
Minister: geen pop-ups voor cookies meer
Minister Kamp van Economische Zaken versoepelt de cookiewet. Hij wil pop-ups afschaffen waarin bezoekers nadrukkelijk wordt gevraagd toestemming te geven voor de plaatsing van cookies. Een meerderheid van de Tweede Kamer wilde af van de pop-ups, zo bleek in februari. De PvdA vond dat de wet zijn doel voorbijschoot, omdat mensen toch wel automatisch op … Lees meer
AdRepublic biedt RTB voor high impact rich media
AdRepublic komt met JustPremium (JPX) waarmee high impact rich media advertenties kunnen worden ingekocht via real time bidding-technologie. De online advertising specialist zegt daarmee een primeur te hebben. JPX zou direct ‘spectaculaire resultaten’ opleveren met ‘100 procent zichtbaarheid en click through rates van gemiddeld 2,5 procent’, aldus ceo Eric Visser. AdRepublic testte de nieuwe technologie … Lees meer
-
HTML5 Google Ads banners
Waardering 5.00 uit 5Vanaf €139.00 Offerte aanvragen -
Floor Ad banners
€439.00 Offerte aanvragen -
Swipe Cube banners
€329.00 Offerte aanvragen -
HTML5 banners
Waardering 5.00 uit 5Vanaf €139.00 Offerte aanvragen -
Interstitial banners
€379.00 Offerte aanvragen -
HTML5 DoubleClick
Waardering 5.00 uit 5Vanaf €169.00 Offerte aanvragen -
GIF banners
Waardering 5.00 uit 5Vanaf €129.00 Offerte aanvragen -
Homepage Takeover banners
€499.00 Offerte aanvragen -
Online Billboard banners
€279.00 Offerte aanvragen -
JPG Banners
Vanaf €109.00 Offerte aanvragen -
Interactive banners
€199.00 Offerte aanvragen -
AMPHTML
Vanaf €139.00 Offerte aanvragen -
XML Banners
Waardering 5.00 uit 5Vanaf €209.00 Offerte aanvragen -
Interscroller banners
€379.00 Offerte aanvragen -
Video banners
€329.00 Offerte aanvragen