Display advertising trends voor 2015
Wat gaat er in 2015 allemaal gebeuren binnen display advertising? Waar zal ik het komende jaar mijn focus op leggen en waar liggen de kansen binnen display advertising? In dit artikel blik ik terug op de belangrijkste display advertising ontwikkelingen van het afgelopen jaar en geef ik mijn visie op de ontwikkelingen voor het komende jaar.
Wat gebeurde er binnen display advertising in 2014?
Ook in 2014 was display advertising weer volop in beweging. Programmatic buying groeit sneller dan ooit tevoren, adverteerders investeerden miljarden euro’s meer in mobiel en rich media inventory kwam volop beschikbaar binnen de exchanges.
Video was het afgelopen jaar een belangrijk aandachtspunt voor veel adverteerders, aangezien veel adverteerders hier nog relatief weinig mee hadden geëxperimenteerd. Het afgelopen jaar kreeg video veel meer aandacht, mede door de aandacht die het ook heeft gekregen vanuit giganten als Google
Het display advertising landschap is er afgelopen jaar voor velen niet overzichtelijker op geworden. Nieuwe termen en partijen schieten als paddenstoelen uit de grond. Veel nieuwe startups binnen display advertising positioneren zich niet als de zoveelste DSP, maar presenteren zichzelf vaak naar adverteerders en investeerders alsof ze tot een totaal nieuwe categorie behoren. Zelden is dat echter het geval, veel van deze partijen zijn gewoon onderdeel van een bestaande categorie, maar voegen één of meerdere elementen toe die (deels) afwijkend zijn van de gevestigde orde.
Doordat veel adverteerders inmiddels steeds beter over de kanalen heen kijken, nemen de investeringen in display advertising ook toe. Display advertising speelt in veel gevallen immers een cruciale rol in de hele online marketing mix en kan eigenlijk niet langer over het hoofd worden gezien.
Something to Say?